Tipuri de cutii la care facem schimbul de ulei: DSG, DCT, CVT, AT, ZF, MULTITRONIC, TIPTRONIC

Ca orice alt sistem al unui vehicul, și sistemul de transmisie are nevoie de întreținere.

În timpul funcționării autoturismului uleiul de transmisie este expus la temperaturi înalte, oxidare și degradare chimică. Odată cu acest proces, componente importante ale transmisiei vor intra în contact cu depunerile rezultate în urma uzurii normale a cutiei de viteze, dar și formate în urma uzurii lichidului de transmisie. Motoarele autoturismelor de azi au capacități cilindrice mai mici dar performanțe ridicate, iar în condiții de utilizare în trafic aglomerat, cu porniri și opriri dese, expun lichidul de transmisie la temperaturi mai ridicate, ceea ce îl determină să se degradeze mai rapid.

Adesea, simptomele inițiale ale funcționării defectuoase ale cutiei de viteze automate (schimbare bruscă sau greoaie a treptelor de viteză, șocuri sau zgomote anormale la viteze mici sau în poziția de parcare) se datorează în principal degradării uleiului de transmisie automată și mai ales schimbării vâscozității acestuia. În aceste condiții apare uzura mecanică prematură a cutiei de viteze, ceea ce înseamnă că particulele de metal care sunt suspendate în lubrifiant vor cauza mai devreme sau mai târziu probleme grave, necesitând costuri mari de reparație.

Cum știu când trebuie schimbat uleiul transmisiei automate? Care sunt semnele?

Intervalele de schimb ulei ale cutiei de viteze automate variază în funcție de tip (AT, DSG, CVT) și condițiile de utilizare.

Cutii de viteze automate

Pentru transmisie automată clasică (cu convertizor de cuplu) intervalele de schimb pot varia între 30.000 și 100.000 km pentru condiții normale de utilizare. În orice caz, intervalele de întreținere nu trebuie să depășească o perioadă de 8 ani.

În unele cazuri, producătorii folosesc termeni precum „life-time” sau „fill-for-life”, referindu-se la durata de funcționare a cutiei de viteze sau la intervalul de timp dintre schimburile de ulei.

DSG

Pentru transmisiile automate cu ambreiaj dublu (DCT / DSG) intervalele de schimb sunt de obicei mai scurte – de obicei în jur de 60.000 km (pentru condiții normale de conducere) și până la 3 ani. Pentru cutiile de viteze cu dublu-ambreiaj uscat, intervalele sunt mai lungi și de obicei nu sunt specificate cu precizie de către producători.

CVT

Cutiile de viteze CVT (cu variație continuă) au, de obicei, intervale de service mai lungi, care pot ajunge până la 120.000 km sau 6 ani (în condiții normale de exploatare), dar sunt și cazuri în care intervalul de schimb recomandat este de doar 40.000 km (2 ani). Condițiile de exploatare în acest caz sunt foarte importante și pot reduce semnificativ durata de funcționare a cutiei de viteze.

Se întâmplă deseori ca în cazurile în care aceeași cutie de viteze (ex. ZF sau Aisin) este utilizată de producători de autoturisme diferiți, aceștia să specifice intervale de service diferite, în funcție de puterea motorului și de cuplul aplicat cutiei de viteze.

Programări la numărul de telefon: 0742 153 833